tisdag 25 januari 2011

Medelplana kyrkgrind


När jag först kom till Kinnekulle för åtta år sedan var det Medelplanas kyrka jag först såg och kände att detta var porten till sagans land.
Med kyrkans murade valvportar och vackra grindar inbäddade i en fantastisk djup grönska av vida trädkronor likt en grön tunnel, så visste jag att här är det.
Här är sagans plats jag sökt efter i hela mitt liv, och jag nästan sögs in i tunneln och kom ut till andra sidan, mycket riktigt, här var platsen där sagan lever...det är här jag sätter frö till blomsterprakt om sommaren och tänder lyktor för andra som också tror på sagor, även för de som inte tror förstås men de kommer också att tro på sagan, det är oundvikligt här, man tvingas att se och känna och tecknen finns överallt.
Blommorna är dubbelt så blommiga och sinnen väcks till liv, man känner sig förlovad varje dag här på något sätt.....förlovad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar